Sunday, March 31, 2013

kembali pulang ke blog..hehe

As salam..huhu lama betol aku tak bukak blog ni,ntah macam mana tanggal 31/3/2013 hati aku tergerak untuk melawat blog aku ini yang sudah usang,bersawang,berhabuk,lama tidak bersapu,dicuci dan tidak berpenghuni..maklumlah,tuannye malas,huhu...dulu rajin lerr,sebab baru kenal ape itu blog,rancak menaip papan kekunci,bile dh bosan dah jemu update2 blog,mula la tinggalkan rumah ni kesepian dan usang sebegitu,la3....sekarang umur aku 21 tahun,mude lagi,huhu..last aku post dekat blog ni 27/6/2011..wow!! berhabuknye,setahun dua bln tak bukak,ibarat anak di perantauan yg lama tidak pulang ke kampung,keh3

Tak ada apa banyak cerita menarik yang ingin dikongsikan oleh saya,maklumlah skarang ni sibuk..tpi aku tak tahu ler ape benda yg sibuknye,tdo,tengok tv,usha org lalu lalang,melawat2 pusat jualan,ronda2 naik motor,itu ler sibuk aku,hehe..ble aku tengok blog aku ni sedih je rasenye,ntah ler,tengok zaman aku sekolah dlu2..terharu rasenye..skarng ini aku dah berjaya ke menara gading spt yang aku impikan waktu dahulu..kalau korang nak tahu aku sakarang study dekat mane,cube teka...oke2,aku kasi kelu  "pelajar APEX" haaa,cube teka IPTA mane tu,kalau tak tahu takpe,boleh reserch internet..tapi aku nak share la sedikit kehidupan aku kat sana...

Aku ni pelik la,dlu aku teringin sangat nak masok universiti,bile dah dapat masok,aku ase malas je nak belajor dah,sepanjang aku duduk sane,aku ni jadi pemalas,maklumat banyak tak tahu,hidup tak tentu arah,belajar pon tak bape nak paham,kwan tak ramai,hidup sendiri2,tak ada siapa nak pedulikan kte sagat...iye aku tahu,mungkin aku belom dapat rentak kehidupan di sana,yelah aku tahu,aku ni junior,kehidupan agak tidak bebes dan menyeronokan,sebab freshie la katakan..

Ntah ler,kakak2 aku kata aku tak bersyukur sbab dh dpat masok u,tapi banyak songeh lagi,ramai lagi org dekat luar nuuuunn!!!! apply nak masok universiti tapi tak dapat,aku boleh mlas belajar,ponteng kelas,selalu balik kg tiap minggu dan merunggut belajar di sana..ntah ler,mybe kos yang aku apply ni tak sejiwa dengan aku kot,aku pon bodoh macam mane boleh apply kos ni..aku amek kos development planing,aku ase macam tak best je,tapi aku tetap teruskan pembelajaran ni..skarang aku dh sem 2,perangai aku makin menjadi2,kemalasan aku semakin melanda,asigment pon tak siap lagi,padahal minggu depan dah nak kene antor,keh3..tapi result sem lepas alhamdulalah la,sykur pada Allah sebab tak jangka apa yang aku target lagi rendah,tapi tidak...mane taknye,sem lepas aku beli satu buku je daripada 6 subjek,aku pon tak tahu nak bace buku ape dan nak beli buku ape,mase nak exam aku pinjam nota2 kawan aku,sebab die dah stdy awal,tu sebab tido melengkor dan relex lain macam je.

Hati aku mula terdetik seketika,aku ase nak tukor kos je..ase nak isi balik borang upu,aku teringin nak apply ukm kos geografi/ sejarah..tapi kte kene pk gak banyak faktor..1)betol ke kos yang aku akan pilih ni aku boleh bawak 2)banyak kerja kene buat,g pejabat,ptptn lagi,faile aku kene pindah ke sane lagi,lame prosesnye 3)nak sesuaikan tempat baru 4)aku kene jadi junior balik 5)aku kene tambah setahun lagi,umor barape baru aku nak keluor?? 6)menyusahkan keluarga nak pindah randah ke universiti lain ke universiti lain..banyak benda aku pikir,oke lah,kalau dengor aku membebel memang banyak,aku pon banyak kerja lain lagi nak buat,cukup la sebagai mukadimah untuk mengaktifkan kembalik blog aku yang sudah lame tidak berusuik ini,oke lah,cawww dulu!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...