Wednesday, March 2, 2011

Nak Jadi Polis

pada 28/2/11..aku n member(zuhairi) beria2 la pergi IPD kat s.iskandar dngan harapan nak ambik borang polis kononnye..haha,siap pakai smart2 n betolak petang tu dengan naik motor panas2,huhh..sampai sana ramai sangat orang,aku dah mula malas nak masok,semua yang datang semua cam dak2 diploma,pakaian pon smart kemaja,tie n tuck in lagi tu...aku n member je pakai t-shirt t n kasut sukan(sport)..aku kat sini nak bagitaw,sapa2 yang nak ambik borang tu kena la pakai samart2 sikit,tak pon pakai cam kiteorang ni baju t,p mesti ada kolar..dan lagi satu,sebelom sapa2 nak pergi,boleh tengok syarat2 yang aku bagi ni,supaya dapt bersedia lebih awal apa yang perlu bawak..tak ade la nanti korang abis duit minyak je pergi,klau jauh la,klau rumah korang dekat IPD takpe la,nak ulang alik sepiloh kali pon takpe,pe jadah korng nk ulang alik ke IPD ..haha,sapa2 yang tak cukup inci tu,aku sarankan kornag tak payah la datang,konform kena reject,aku gtaw,tinggi nak 163cm ke atas,sapa2 yang bawah daripada itu jangan datang...!!!

Syarat Permohonan

-Warganegara Malaysia


Umur

-Tidak kurang 18 tahun dan tidak melebihi 35 tahun pada tarikh tutup iklan.


Ukuran Badan

-Lelaki = Tinggi 162cm (5'4")...Lilitan dada 81cm (32"/34")...Berat badan 48kg

-Wanita = Tinggi 152cm (5')...Berat badan 43kg


Penglihatan dan Pendengaran

-Mempunyai penglihatan biasa sekurang-kurangnya vision 6/9 tanpa cermin matatidak buta

warna dan pendengaran yang baik


Kelulusan Akademik

-Sekurang-kurangnya lulus SRP/LCE Pangkat A Golongan profesional akan diberi keutamaan

serta fasih bertutur dan menulis di dalam Bahasa Melayu.


Semua permohonan hendaklah menggunakan borang khas yang boleh didapati dari mana-mana Ibu Pejabat Daerah Polis..bayak lagi syarat dan benda kena bawak cam photostat ic ibu bapa,surat beranak ibu bapa,spm dan sebagainya,malas aku nak senaraikan..
= )

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...