Friday, January 1, 2010

selamat thn bru 2010


Kurang 24 jam bermulah detik 12 mlm dgn mnyambut ketibaan thn bru 2010 n berakhirnye 2009.byk kenangan terdpt pda 2009 yg berharga kini tdk dpt aku kembalikan n lupekn.Bermula thn bru esok,byk azam bru aku nk laksanakn,tinggal yg keruh ambil yg jernih,aku berhrap begitulah klu bleh jgnlah mulai thn bru ini pekara yg negatif perangai aku semakin teruk lagi sudah lar hu3...,tetapi ramai yg lupe thn beru islam lagi penting utk berazam,tetapi ramai yg berazam thn bru masihi pulak,tpi x ape,asalkn berubah dr x elok ke lebih elok n drp kurang baik ke baik..

Tetapi jarang aku dengar pekara yang baik apabila menjelang menyambut thn baru,selaluny terdpat byk pekara yg negatif berbanding positif...semua org taw ape masalahnye terutamany drp segi sosial..yg kesian n sedihnye,ank bangsa kita juga yg paling ramai rosak iaitu org melayu,org islam.Smlm aku g dengar ceramah dsampaikn oleh ustaz kazim alias,spatutnye thn bru ni x payah sambut..buat ape sambut bknye x tahu masalh sosial semakin bertambah katanye,yg kite nk tiru negara2 brat buat ape!!!...klu boleh dia suruh polis n org kampuung buat road block supaya bdk2 remaja x pergi ke bandar2 besar n menyekat supaya jgn pergi klu nk negara malaysia ini selamat,,,,kita mmg allah blem menimpakan bala bencana lagi,tetapi ingat
kita x selalauny selamat seperti negara2 lain..byk media masa pada hari ini menunjukan masalah n akhlak kalangan masyarakt melayu semakin teruk...sebenarny masyarakat melayu berada dlm keadaan genting...tetapi remaja melayu masih dibuai mimpi indah oleh org2 kafir...terdapat byk kes2 buang bayi semakin menjadi2 di negara ini...87% org melayu,kajian drp hospital besar kuala lumpur.selalunye kes buang bayi paling byk ialah bln september,oktober n november...rata2 sbb thn baru n hari mengingati kekasih,

Sepatutnye kite berkumpul ke masjid bca yassin mnunjukkan ksyukuran kpd allah krn dpt mnyambut thn bru diambang 2010,tambah2 mlm ni mlm jumaat..byk agilah ustaz kazim tu cakap tpi aku mls nk tulis sbb sku bknnye tahu wat ayat2 bunge2 cam ustaz tu cakap samapai menusuk ke dlm hati..he3,lagi pon bkn ade org nk bace aku punye blog ni,klu ad pon sbb terbukak jer x pon tersesat..tpi mmg best dengar ceramah dia,kita akan terfikir sejenak dan insaf..k lar tu,ape2pon aku nk ucapkn selamat mnymbut thn baru 2010 yg tinggal bebrape jam jer lagi...yg aku taw mlm ni ade operasi kat lumut JAKIM buat..hati2 sape yg g sane...Ha!!lagi satu,jabatan kemajuan islam malaysia(jakim) juga meminta org ramai menunaikan solat sunat khusuf atau sunat gehana bln berikutan kejadian gerhana bln spara yg pertama berlaku pda awal thn pagi esok.gerhana bln spra itu dijangka bermula jam 1.17 pagi hingga jam 5.28 pagi,jumaat ini..sape nk tengok boleh lar tengok mlm karang he3..
harap3 x ujan n x dilindungi awan lar...aku nk tengok sgt klu lalu jage mlm...k,tu jer

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...