Wednesday, September 23, 2009

Dh rayeeee...

Citer Hri Raya...erm x ade yg best pon..

SBLEM RAYA

Jarang tlong akak aku kemas umah,
bkn ape rumah x lar sepah sangat,cume rumput jew panjang,
jdi tugas aku mesin rumput sblem raya,
yg aku panasnye mesin rumput pulak wat hal x maw start,
jenuh aku cube,dgn pengethuan n kepakaran yg aku ade...
dajar oleh pomen mesin rumput dlu,akhirnye bjya jugak start,
aku pon x taw ape yg aku usik tibe2 jew maw..pelik2
taun ni gak tema rambut aku tok raye pendek jew no.2 cam
rambut mawi,mls nk fesyen2 past spm bru simpan rambut
mcm ustz akhill hayy..

pda sok nk raye,sbenarnye aku dh tekat x nk keluar rumah,
nk dok umah tolong ape yg patut,sbb konform kat k.gajah jam,
rmai org blik kampung.Dging mak aku dh beli siap start bln pose
arituh...masalahnye lemang jew,taun ni aku x bakor lemang sbb
ari cam nak ujan jew,tambhan pulak kes henset aku jatuh mase
tngah bakor lemng thn lepas..sampai skrang fobia agi...pelik2

Thn ni gak aku x pasang pelita spt taun yg lain,
fastime x pasang,(minyak mahal)..,
mlm tuh main mercun,slalunye lepas isyak wlaupon ujan...
dh jdi trdisi bperang ngan org depan umah n bdk perumahan,(sabor jew)
Ank sedara aku ade 5 org main b.api je,kecik agi,nnt dh besor bleh join skli,
aku suke main lambat2 dlm kol 10 time semua org dh habis mercun bru aku main x ade byk saingan.sorry x byk gambor raye aku ambik mlas nk ambik n sbok,dlm camera akak aku byk lar tpi xbleh kongsi...kedekut tol pelik2tinggal ni jew

RAYA PERTAMA

aku bangun awal,x bleh bgun sbenornye nth sape yg main mercun pagi2
bute terus terjaga...mak aku mrah aku kate aku yg main...
bagun2 mandi2 (eh x mandi pon) terus g solat subuh kat surau..
n takbir raye.Taun ni umah aku x buat kenduri mcm taun2 lepas
utk org surau,biasa lar my bro mls mk uruskn,rendang pon masak
cikit tok kluarga n saudare jew yg dtng..

Blik surau bru mandi sunat idul fitri g masjid solat hri raye,
g naik moto jew..(x gune punye my bro tinggalnye aku terpakse naik moto)
jtuh standart aku..tuh lar lambat agi.
semua saft pnuh,semayng kat luar jew..thn ni bju raye aku colour purple,
aku pelik taun ni rmai lak org pkai colour purple,igat prs ke..taun
dpan tukor warne lain lar..org purple org lain pon nk purple gak pelik2

pastu g kubor arwah ayh aku...lame x g,x bace yasin pon bace al-fatihah
n bersih2kn je..blik umah join org surau g round2 umah ke umah...dekat
30 buah umah,aku dh x lalu poket pon dh penuh ngn angpaw...2.30 aku
stop wlupon habis sampai kol 4.30...aku x lalu dh nk meletup perut
asenye...solat zohor kat surau,pastu terus blik mls nk meneruskn
pjlanan sesama org surau ke umah org lain...sorry x ade gak gambor
sbb bacteri low lupe nk caj (sbnrnye mlas), raye ptama sari suntok pkai bju melayu..
blik dr surau tengok ade sedare aku dtg umah,yg akak aku x abih2 nk
mngeluh knape lar dia x ambik lesen kereta,sbb sepupu aku dh bleh naik
kereta dh,dia jew x taw agi,(padan muke hehehe)

RAYA KEDUA



kat umah azam
kat umah aku
Umah anoi
rumah laili
rumah man
rumah mizi
Terima mesej anoi pagi agi suruh bkumpul kol 10 kat umah azzam konvoi
raye umah member2 ,mule2 uamah ean,aku,laili,man and mizi,aku sampai umah
mizi jer pastu blik umah mak aku call nk g raye umah tok blah arwah ayh aku
kat t.intan..x ramai pon classmate yg ade cume yg ade dlm pic tuh je lar..rmai blik
kampung,dak pompuan 3org jer,sian3,dak laki pon x rmai..korg pon wat lar raye kelima
ker..og sibok blik kg. agi lar....pelik2
smase ktorng braye ke rumah member2 mesti bakor 2 mercon
bola tande kdtngan ktorng,umah laili jer x sbb situ ade bdk kecik
karng nangis pulak..

Di t.intan cam base lar makan3,jumpe sedare sembang2..yeker smbang,x
smbang pon malu punye pasal,sbb jarang jumpe dia pon x nk tegor aku dlu,huhu
nk tunggu aku tegor ssh sikit...last2 cam boring jer g keluar jap tengok
dak sblah umah tok aku main mercun..mak aiii byk tol mercun
bdk tuh,,ini sah bapak dia kastam..bkn mercon kecil2...semua yg dahsyat2
punye..

x lupe gak ari raye kedua bru aku salam mak aku memohon keampunan
(mak maafkn are sekirenye ade buat salah dan clap,skirenye terkasar bahasa
dan slmat hri raya maaf zahir & batin..)lebih kurng camtu lar ayt aku.
slalunye raye pertama,maklumlah rmai org dtg x ade mase...mlm tuh mizi
pulak ajak main mercon,saudare dia kastam bawak balik byk mercun rampasan.
ape agi main lar kat umah azzam (sbenarnye byk yg dh masok angin..huahua)
wlaupon masok angin,main jer larr...pelik2

RAYA KETIGA
G P.Pinang malwat n braye umah saudre kat sane...berkumpol kat umah abg
aku kat s.iskndar,hanye 4 buah kete jer pergi..punye lar boring dok dlm
kate abg aku,radio pon rosak,kereta vios,bru bli lak tuh tpi rdio
pon rosak..dlm 2jam bru sampai p.pinang kat pematang pauh,kat umah
sepupu aku.punye lar boring x taw nk wat ape duduk jer lar kat umah
tu dengor citer org besor,asyik2 smbang bisnes,abg aku lar tu..last2 aku g dok luar
main game kat hanset (usya awek sblah umah sepupu aku)..
cdgnye nk tidor situ,last skli blik dlm kol 4 ptg..x blik pon,ape mimpi my bro g sempadan kedah carik mee udang,asenye bru jew lepas makan nk makan agi..blik lebuh
raye jam,singgah kat R&R solat maghrib kat bkt.gantang,rmai tol org..
last2 kluar high way kat kuala kangsa x jdi kat jelapang sbb jam,kereta
gerak 20km/h je,bile nk sampai..spanjang pjlanan 5 accident aku tngok...x taw lar ish3.pelik2jam kat high way
tangkap gune henset

Sbenornye x nk ikut,aku nk beraya umah kwn2 lain...sorry kpd anoi n duan
yg ajak beraye,aritu aku x dpt slalunye raye ketiga free program..
aritu jew slect cikit...

RAYA KEEMPAT
Cadangnye raye keempat aku nk rehat jer,kat umah mls nk kluar..
lagipon nk bace buku,lepas cuti ni ade trial agi psv n geo extra subject.
saje ambik utk menambahkn koleksi subjek..n mancantikkn lagi result,tpi member plak ajak g ipoh x taw wat ape,raye umah sedarenye ker aku pon x taw,(klu x bace pon konform A punye)..Agi pon akak aku nk gune moto raye keempat raye umah kwn dia..raye keempat dok umah jer lar layan org dtg..


Disini aku ingin mnucapkn slmat hri raya idul fitri kpd semua member2
aku yg mane2 x jumpe expecially bdk yg berasrama,semua kluarga
n saudare aku,umah sebelah aku,maaf mlm raye bising kol 11 pon main
mercon agi,org depan umah aku yg punye lar ramai ank cucu yg balik,meriah tuh..
pda saudara blah mak akun arwah ayh aku yg mane2 x dpt jumpe,guru2,x taw lar
thn ni ade ke x raye umah cikgu ktorg buat,tambah2 past trial segan nk jumpe...kpda
member2 internet,penjaga tol,pakcik rela,abg polis kat high way yg
terpaksa bertugas wlaupon raye...

thn ni ermm x dpt byk sgt duit raye mcm dlu sbb dh besor..
cume dlm rm100 lebih je..dlu sampai rm200..

sorry lar gambor x bnyk aku letak,umah ean x ade..gambor terdelete,
pic entah2 ape jer aku letak sbb nk cepat ni..byk agi bende nk buat..hehe
maaf jika tdk dpt memuaskn hati...pelik2

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...