Saturday, February 19, 2011

Apa yang menarik di pasar malam

Pasar mlm dtempat aku selalunye pd hari selasa n jumaat..xtermasuk lagi pkan selasa,pkan rabu n pkan ahad iaitu waktu siang..aku suke la jugak g tempat2 cmni ngn kwn2,selalunye aku g mesti aku cari barang makan..selalunye la xde benda lain,haha..aku pelik la,knape rmai org g pasar mlm,x kre yg muda,tua,budak2,ibu mngandung,makcik2 n remaja..jom kite lhat n kaji ape yg ade di pasar mlm menyebabkan ramai org lebih suke g tempat camni drp masjid..huhu

RAMAI JEJAKA INDON


selalunye mereka mesti berjalan secara group,cam dak2 remaja jugak la,pasar mlm jdi tempat diorg reles tension slepas pnat bkerja disiang hari,hehe..selalunye diorg ni ade style n gaya tersendiri..wjah mereka kbnyakan brutal,ganas2,cengkung2,tetapi ramai yg tertawan,bila tgok susuk tubuh mereka.. Dari segi pakaian, mereka akan memakai tshirt round neck berwarna hitam, dan terdapat imej-imej ngeri dengan font-font berdarah dari neraka. Mostly memakai baju kugiran-kugiran yang mungkin akan diseksa di alam barzakh kelak seperti Cradle of Filth dan Venom. Padahal diorang tak faham bahasa Inggeris pun. Ada juga gambar-gambar seram lain yang relevan seperti hantu badut IT, gambar hantu telur bungkus serta gambar orang kemalangan.

Ape yg xsukenye,tabiat diorg suke berkmpul,lepak2 di tengh2 jalan,dlm jumlah yg ramai 7-8 org,dri mula hingga akhir pasar malam..sekadar berbual-bual dalam bahasa Jawa lepas tu ketawa berdekah-dekah dengan sekuat hati. Tak tahu mengapa mereka mesti lakukannya di tengah jalan. Aku nak sound tak berani takut diorang hantar Jenglot. Ini bukan rasis ini pemerhatian teliti.

GADIS,ANAK DARA,MAKCIK2,ISTERI ORANG



pasar malam kbnyakan terletak di kwn berpnduduk spt perumahan,law x sape nk bli kan3..So setiap kali pasar malam sudah pastilah gadis-gadis ini akan turun bergaya dengan outfit-outfit mereka yang vogue the vass. Pakaian wajib sendat dan nampak lurah dada dan punggung,law pkai tudung pon diorg msti pkai pkaian body ship,taw la ramping,ne rogol baru taw.. Secara jujurnya, aku akui yang gadis-gadis ini memiliki aset yang ranum meminta ditampar. Kalau jalan sebelah aku muka aku mesti pandang depan tapi biji mata aku mesti juling.

So kita pun tenunglah dia dari hujung kaki, naik ke atas berhenti sebentar di bukit-bukit tunggal, sebelum meneruskan tenungan ke muka. Orang pergi pasar malam nak membeli makanan n barang. Aku agak diorang ni pakai baju tersembul dada sebab ingin mencari jodoh agaknya, ataupun nak cuba menarik perhatian jejaka indon di atas.

Tapi yang pakai seksi ni bukan sekadar gadis2 n ank dara. Makcik-makcik nak dekat lanjut usia n istri org pun ada. Pakai baju kelawar lepas tu boleh nampak ketiak. Kadang-kadang mereka tak sedar tapi kalau kita dah ternampak nak buat macamana? Dibuatnya kau ada pulak memori fotografik haa terngiang-ngianglah kau dengan imej itu.

PENGEMIS

Salah satu modus operandi mereka adalah mencari rezeki di pasar malam. Seperti mana yang kita ketahui, tidak semua pengemis itu pengemis yang genuine. Kebanyakan daripada mereka terlibat dengan sindiket mengemis kelolaan.Bayangkanlah orang tu tiada kaki, tiada tangan dan tak sunat lagi, baring meniarap di atas jalan tar mengharapkan simpati. Aku tengok sumpah aku simpati dan berniat untuk melakukan sujud syukur balik rumah nanti sebab aku ada kaki dan tangan. Itu pun tangan selalu sangat membantu organ lain melakukan dosa. So aku pun secara automatik akan keluarkan wang seringgit dua keping letak kat tabung derma dia. Nak nak pulak peniaga kaset ceramah berhampiran pasang lagu Maher Zain. Makin sayu dan hiba aku.

Tapi berat mata memandang, berat lagi pengemis itu untuk dipikul. Kalau bukan datang dengan sindiket, bagaimana pula mereka boleh terbaring di situ bukan? Ada yang teknik mengemis dia baca ayat-ayat hafazan PAFA konon-konon nak tunjuk Islamik dan memberi hint yang orang Islam harus membantu saudara Islamnya yang lain.

PEMBAZIRAN

Setiap kali aku pergi ke pasar malam, pembaziran pasti akan berlaku. Mengapa? Well kat pasar malam kita tak boleh sekadar window shopping. Oh please take note window shopping dengan cuci mata lain ye. Mana boleh kau tengok popia basah tanya-tanya harga test rasa sikit lepas tu tak beli kan? Lagipun ada deria bau yang menbantu untuk kita membuat keputusan tidak rasional membeli makanan melebihi tahap kelaparan.

Berdasarkan faktor-faktor di atas, aku xtaw,kadng2 suke g pasar mlm,kadng2 x suke,aku xsuke sb byk maksiat mate,p g jugak..hakhak
Diubahsuai drp : www.ijaicool.blogspot.com
= )

2 comments:

soges ! said...

azhar ? kau ke yg tulis ? HOMAIGOD !

AzHaR said...

Hooo..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...