Saturday, January 8, 2011

SEHARUS KITA SEMANGAT MENGHARUNGI

HEM3..Assamualaikum..hehe,syok sendiri lak,dh lama aku xupdate blog ni,semenjak kua result SPM tahun lepas 2010,aku terus xade mood nk update blog..mgkin result aku yg mengecewakn sehingga aku ase fras,tenson,sedih,kemurungan n asyik temenung jea.Masa tu Allah jea la yg taw prasan hambanya yg dlm keadaan kesedihan..aku nk kua rumah pon segan nk jumpa ngan kwn n guru2,huhh..= ( kwn2 rmai dpt tawarn melnjutkn plajaran kesana-kemari,aku hanya mendengar perbualan n cerita mereka n diam jea..ngn fmly aku pon aku malu sgt2,dorng target result aku tinggi,tpi sungguh mengecewakn,aku anggap taun lepas ialah taun yg sungguh menyedihkn bg aku,mmg aku xtaw nk ckap ape...kesedihan aku sama spt masa aku f1 dlu dimana aku xdpt tawaran asrama penuh n aku terpksa msuk skola yg aku benci yg didik oleh fmly aku supaya jgn sesekali masuk skola itu,tpi aku xada pilihan masa tu,hanya skola itu la tempat aku blajar selama 5 tahun..bg aku skola tu x la trok mana pon,setiap taun ad jgk pelajar cemerlang,n pada masa itu jgk,arwah ayh aku meninggal n aku terasa sunyi sgt2..law tdk dia lah byk beri dorongan kat aku supaya blajar betol2..pada 2010,sej itu spt berulang kmbali,hanya tawaran f6 jea yg aku dpt,tawaran laen sungguh mendukacitakn..aku mula termenung,masa f5 dlu,aku dh niat,aku xakan masuk f6 n tdk sesekli memakai baju skolah lagi,tapi jngkaan aku jauh meleset..lanjutan tmpat aku sambung blajar yg pling aku benci skli (f6) bakal aku mengisi tempatnya..sejak itu,ati aku mula terdetik,benda yg kita benci n xsuka la akn kita dpt slalunya..kita jgk xboleh berharap sesuatu tu dgn yakin n ape yg kita rncang n mahu x semestinya kita dpt..pnglaman aku byk meninsafkn aku (T_T)...aku jgk skit ati,ade jgk member aku yg result lagi terok drp aku dpt mlnjutkn plajaran ke Universty n tempat2 yg boleh dpat diploma spt POLI,KKTM,GMT,KPM,IKM dan sbginya,npe aku result SPM bgus drp dorng x dpat n hnya yg kua dlm borng prmohonan,''MENDUKACITAKAN ANDA TIDAK DAPAT''..kwn aku yg cemerlang SPM sama2 f6 skrng ni pon ramai yg mngadu,knapa diorng tdk dpt mlnjutkan plajaran ke IPTA sdngkan bdk2 yg result sama diorng n malah ade yg terok drp diorg dpt tawaran IPTA,ish3hairan3..semasa d f6,jngkaan aku salah lagi,apa yg bermain di kepala otak aku f6 ni bdknye terok2,bdk yg xdpt masok University n result SPM yg terok cam aku n xdpt tawarn mana2...bila aku berada f6 selama 6bln,ramai kwn n knlan bru yg aku dpt n mcm2 rgam n watak aku jumpa...kbnyakkan f6 dsekolah aku skrng ni,rmai bdk2 cmerlang SPM yg xmlanjutkn plajaran di University n rmai jgk yg cmerlang n lyak masuk University tpi xdpt twaran drp IPTA n ade jgk yg xlulus ujian MEDSI...jdi aku mula terfikir,ramai dak2 cemerlang yg snggup mngambil f6 drp Universty n Matrik,knapa aku benci sgt2 f6 dlu sehingga nk pandang skola f6 dlu pon aku xnk...cikgu yg mngjar dlm klas aku pon bagus2 n byk pnglaman yg dikongsikn guru aku n ade gak cikgu aku yg pernah mnglami pnglaman spt aku,so drp cter yg aku dgar drp cikgu n dorongan drp cikgu,smngat aku mula kmbali smngat n mula sayang kpd f6...ahhh,dh la tu,tutup kisah lama n bukak bku baru,skarng dh 2011...aku hrap taun ni aku msti buat btol2 utk STPM bersama-sama teman aku yg laen,skrng aku x lagi malu dgn f6 mlah aku bangga,bia la org nk kata kutuk,pdulikan diorng,skrng fokus dlm masa setahun utk mncpai cita2 aku masuk IPTA sama2 teman f6 aku yg laen..bialah pnyataan aku kini mnjadi knyataan supaya tidak lagi dipndang rendah kwn2 yg dlu n ckgu2 yg pnah mngjar aku dlu yg slalu mengutuk-mngutuk f6,law dlu dia ajar bgus cm guru f6 xpe gak..uwek,hahah..hnya guru f6 la byk memahami prsan aku ni,sb dorng pon pnh mnglaminya..minggu ni genap sudah la 5 ari aku sekolah sbg student f6 bg sesi 2011,minta2 la taun ni smgt aku tdk luntur utk meneruskn f6 n aku berhrap segala yg cikgu ajar,tips2 n nsihat ckgu dpt aku gunakan.Mintak2 la taun ni di jauhi perkara2 yg melalaikan n perkara2 maksiat yg boleh membantutkn pembelajaran aku..aku berharap dpt menumpukan STPM dlm jgka staun ni,jauhilah ati aku ni drp memikirkan perkara ntah ape2..tambah2 ade awek,aku ase nk [s]beromen[/s] jea,haha, Astaghfirullah!!..btol ckp cikgu,cinta itu melalaikn n kurangkn maen,insyallah mintak2 aku boleh hendal,aku pon ngaku,aku ni cam dh jauh drp Allah,law boleh aku nk dekati dgn Allah n bila aku mendakti ngn Allah spt dlu,ati aku sentiasa tenang n aku ase tdk kesunyian bila dlm keadaan kesusahan..harap f6 tmpat semaian kejayaa aku bermula n mudahan2 rezeki aku disini dpt guna sebaik-baiknya...oke lah tu,ckuplah sbg pemanas bdan blog aku ni,dh lama xupdate,dh berhabuk n bersawang...rindu aku kat papan kekunci ni untuk menaip kmbali...maaaf jika terksar bahasa n law ade yg terasa,law ade yg terasa jgk,PADAN MUKA!!!...hhaha
my frenz f6
cik shilop..haha

my leader

kemas kelas kami

kami masa 6 Rendah 1

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...